Sou a: Inici / Esdeveniments / Sessió inicial 'Recircula Challenge 2020'

Sessió inicial 'Recircula Challenge 2020'

“Els reptes d’economia circular en el sector tèxtil”

10/02/2020 de 12:30 a 14:00

recirculachallenge-icona-repte.png

El 10 de febrer tindrà lloc la primera trobada dels equips inscrits al Recircula Challenge 2020, juntament amb una sessió de connexió amb empreses i organitzacions del sector tèxtil per identificar els reptes d'economia circular.

En la present edició el repte tracta sobre la problemàtica dels residus tèxtils sintètics en l'àmbit esportiu.

Recircula Challenge és una competició universitària que posa el focus en la generació de solucions sostenibles i innovadores per a la transformació de residus en recursos reaprofitables.

Inscripció

La participació és gratuïta i inclou el pica-pica però cal inscripció prèvia.

INSCRIPCIÓ TANCADA

recirculachallenge_programa_sessio-inicial.png

Dilluns 10 de febrer de 2020

12.30h Registre

Sala Polivalent de l'Edifici A de l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est ( UPCmaps).

12.45h Benvinguda

Vega Pérez, sotsdirectora de l’Escola d’Enginyeria Barcelona Est de la UPC.

12.50h Presentació del repte 2020 "Els residus tèxtils en l'àmbit esportiu"

Ma. Lluïsa Maspoch, directora del Centre Català del Plàstic i Didac Ferrer, cap del Gabinet d'Innovació i Comunitat de la UPC.

13.00h El repte de l'economia circular en el sector tèxtil

Heura Ventura, professora del Grau en Enginyeria de Tecnologia i Disseny Tèxtil, ETSEIAAT.

13.20h Casos reals d'organitzacions i empreses

AEI Tèxtils

Clúster català dels tèxtils d'ús tècnic. associació sense ànim de lucre, que té com a objectiu aglutinar totes les empreses i entitats catalanes vinculades directa o indirectament amb el sector de tèxtils d'ús tècnic, que conformen un pol productiu especialitzat amb avantatges competitius.

Orador: Josep Casamada.

Back To Eco

Marca de bosses i complements confeccionats a partir de vells texans reutilitzats en tallers d'inserció social de Barcelona.

Oradora: Montse Bayen.

Urbaser

Companyia internacional especialitzada en gestió mediambiental amb activitats centrades en serveis urbans, tractament de residus i gestió integral de l'aigua. Té presència a 25 països del món.

Oradora: Meritxell Miquel.

Fundació Formació i Treball

Entitat que té per objectiu formar i inserir laboralment persones en risc d’exclusió social, i gestionar l’entrega de roba, mobles i altres equipaments de la llar a famílies vulnerables.

Orador: Miquel Vidal

14:00h Pica-pica de networking

Dinar per fer xarxa entre equips d’estudiants, empreses, organitzacions i membres del HUB Recircula UPC-AMB. Es durà a terme una dinàmica de speed-dating (cites ràpides) per connectar reptes de les empreses amb idees dels equips.

Inscripció

La participació és gratuïta i inclou el pica-pica però cal inscripció prèvia.

INSCRIPCIÓ TANCADA